keskiviikko 24. syyskuuta 2014

Lipastoa pukkaa

Kun keittiön pienuudesta aiheutunut bloggi on selvitetty, ideoita virtaa. Ruokahuoneen nurkkaan perhe tarvitsi koululaisille työskentelytilan, jotta ruuanlaiton yhteydessä vanhemmat voivat valvoa koululaisten läksyjen tekoa. Pitkään olenkin haaveillut luukullisen lipaston tekemisestä. Kuka tietää sen oikean nimen??

Nyt kuitenkin sahan myötä työmoraali on aivan toinen. Homma on millintarkkaa ja jopa puristimia käytin liimaamiseen!!! Siis mitä hittoo!=) Alla olevaan paperiin olen laskenut tavaroiden korkeudet 1:15 ja 1:12. Myös vetolaatikoita tuli hiottua ja hifisteltyä huomattavasti enemmän kuin autotallissa.

Lipasto on tehty biltematikuista.
Maalaukseen löysin Kajaanin Maxi kodintukusta vesiliukoista perinne maalia 3 purkkia daalain sinistä vaaleaa ja 1 oliivinvihreä vaalean. Tämän maalailuun käytin ohuesti daalainsinistä. Ja voin kertoa että tätä väri tullaa näkemään vastaisuudessakin.
Luukun alla olevan laatikon tein koska mittailuista huolimatta ylimmänlaatikon ja työtason väliin jäi ohut rako. Mutta siellä voi sitten säilytellä tärkeitä papereita yms. Lisäksi luukun mittailut menivät sen verran pieleen että ilman että kapian laatikon ulos vetämistä taso retkottaa alaspäin.

Kovasti myös olen sahaillut tällaisia käppyröitä 4mm koivuvanerista ja olen niin lovena mun sahaan.

1 kommentti:

  1. Klaffilipasto-nimellä olen kuullut kutsuttavan ainakin.

    VastaaPoista