tiistai 5. toukokuuta 2015

Roombox: Ruby Rotten

Auton sain melkein valmiiksi. Ja siirryin toiseen hommaan. Olen saanut Liisalta puisen viinilaatikon. Vasta laitoin siihen lautalattiat ja tapetoin. Mieleni on tehnyt synkistellä ja nyt kun olen saanut sisäisen valoni melkein takaisin oli oikea aika tarttua toimeen.

Boksiin muuttaa noita Ruby Rotten. Pinterestistä olen löytänyt jonkin verran noita-aiheisia printtejä. Koska ne ovat suurin osa Harry Potterista, päätin että Ruby on sieltä jostain. Ihan tavallinen rivinoita. Karmiva, muttei koskaan kirjoissa nimeltä mainittu.

Ruby asuu pienessä mökissä, jossa on multakatto ja puun juuret puskevat läpi seinistä. Ajatuksissani näen kirjahyllyjä, padan, suuren takan, häkkejä, myrkkyjä, lihansyöjäkasveja, liskoja, kirjoja, papereita, loitsuja, pulloja ja ties mitä. Aamulla aloitin juurista.

Juuret tein ohuesta rautalanka nipusta pyörittelemällä, taittelemalla ja kieputtamalla.
 Päälle vedin reilusti liimaa ja kierittelin serpentiiniä jokaisen oksan ympäri. Lopuksi hinkkasin koko oksiston jäljelle jääneessä liimassa ja ripottelin päälle mannaryyniä. Poika väitti koko ajan että se on hämähäkki.=)
Sitten maalasin juuren mustaksi. Mökin kattoon liimailin sahauksesta ylijääneitä eri vahvuisia palikoista. Ja maalasin senkin mustaksi. Taka seinää maalatessä sattui pieni maalin annostelu ongelma, jolloin maalia tuli turhan paljon. Olen antanut sen valua, välillä laatikkoa käännellen.
Kyseessä on pohjamaali. Päälle on tulossa vielä jokunen kerros muitakin värejä. Lisäksi minulla on koko tuubillinen harmaata akryylimassaa tursotettavaksi. Olen myös keräillyt pussiin sahanpurua, joihin sekoitin tänään erivärisiä akryylimaali-vesiseoksia. Koetan tehdä sammalmassaa sorkittavaksi joka nurkkaan.
Anopilta olen saanut joku aika sitten silmätippapulloja. Leikkelin niistä pohjat pois ja tungin hammastikulla maalia sisään. Korkit raavin mökin seinässä valuvasta mustasta maalista. Näihin on tarkoitus liimailla vielä etiketit. Sen verran kevyitä ovat että liimaan ne paikoilleen mahdollisimman runsaalla värjätyllä liimalla, ehkä laittaen sammalta väleihin.

Musta maali aiheuttaa ihan pikkuista päänvaivaa kuvaukseen. Onneksi on tulossa kesä ja pääsee ulos aurinkoon kuvaamaan.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti